Uutiset

Tällä sivulla kerromme seurakunnan toimintaan liittyviä uutisia: henkilömuutoksia, tiloihin liittyviä uudistuksia ja muuta, mikä ansaitsee tulla uutisoiduksi.

Luomakunnan aika

Ekumeeninen yhteisö viettää vuosittain 1.9. - 4.10. välisenä aikana rukousjaksoa otsikolla Luomakunnan aika. Tuona aikana tarkoitus on herätellä meitä huomaamaan luomakunnan tilanne, korjaamaan asennettamme luomakuntaa kohtaan ja toimimaan koko maapallomme hyväksi. Leppävirran seurakunnan sosiaalisessa mediassa asiaa pidetään esillä ja 4.10. iltakirkko vietetään luomakunnan sunnuntain teemalla.

Maalattu vesialue, joka halkoo vuoriston, yläpuolella lentää sininen lintu. Muun maiseman vasen osa on rusk...

Luomakunnan aika 2023 tunnuskuva

Yhteisen rukousjakson ajankohta perustuu ortodoksisen kirkkovuoden luomakunnan päivään 1.9. ja läntisen kirkkovuoden Franciscus Assisilaisen muistopäivään 4.10.  Euroopan kristillinen ympäristöverkosto (European Christian Environmental Network) sitoutui syys-lokakuisen luomakunnan ajan viettoon vuonna 1999, juhliaksemme luomakuntaa ja Luojaa.

2023 Luomakunnan ajan teema ja symboli

Joka vuosi Luomakunnan aika -rukousjaksolla on oma teemansa. Vuoden 2023 teema on Virratkoon oikeus ja rauha ja symboli vuolas virta.
Profeetta Aamos julistaa: ”Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus kuin ehtymätön puro.” (Aamos 5:24) ja niinpä meidät kutsutaan liittymään oikeuden ja rauhan virtaan, pitämään esillä ilmasto- ja ekologista oikeudenmukaisuutta, puhumaan yhteisöillemme ja yhteisöjemme kanssa ilmastoepäoikeudenmukaisuudesta ja luontokadosta

2023-08-28 14:28:00.0