Urut

V. 1877 saatiin kirkkoon 13-äänikertaiset urut.  Ne oli hankittu Räävelistä  (nykyisestä Tallinnasta) Gustaf Nordmannilta.  V. 1942 hankittiin 45-äänikertaiset urut  ja ne valmisti Kangasalan Urkutehdas.

Nykyiset urut ovat Kangasalan Urkurakentamon ja diplomiurkuri Eero Väätäisen suunnittelemat ja toteuttamat 45-äänikertaiset romanttisen tyylisuunnan urut.  Ne on hankittu v. 1989.    Tämä urkutyyppi soveltuu monipuoliseen jumalanpalveluskäyttöön.  Samalla se on upea konserttisoitin.

Kangasalan Urkurakentamo kertoo projektista näin: Suunnittelun lähtökohtana ja inspiraationa oli Engelin suunnittelema mahtava kirkko.Tavoitteena oli soitin, joka soveltuisi kirkon klassiseen arkkitehtuuriin luonnollisella tavalla ja jonka sointi täyttäisi vaivattomasti suuren kirkon.

Ensimmäiset urut Leppävirran kirkkoon saatiin vuonna 1877 Räävelistä (nyk. Tallinna).

Uruissa Eero Leivo (kanttorina 1909-1923).