Nettiradio

Nettiradion kautta voit seurata suorana Leppävirran kirkosta siellä toimitettavia jumalanpalveluksia. Huom. Jumalanpalveluksia ei nauhoiteta, eli nettiradio toimii vain suorana lähetyksenä.

Linkki nettiradioon sekä mobiililaitteella että tietokoneella kuunnellessa aukeaa tästä.

Mikäli linkki ei heti aukea, odota hetki ja koeta uudelleen. Linjalla voi hetkittäin olla ruuhkaa, erityisesti juuri jumalanpalveluksen alkaessa.

Marianpäivä 17.3.

Herran palvelijatar

Tämän pyhäpäivän aiheena on enkeli Gabrielin ilmestyminen neitsyt Marialle ilmoittamaan Jeesuksen syntymisestä. Tästä tulee myös juhlan nimi eri kielissä. Marian saamassa lupauksessa näkyy Jumalan armon koko rikkaus.

Monien Vanhan testamentin henkilöiden tavoin Maria asettuu kokonaan Jumalan käytettäväksi. Hän tekee sen tietoisesti ja ilmaisee oman suostumuksensa: ”Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit.”

Vanhastaan kirkko on viettänyt myös Marian käyntipäivää (2.7.). Silloin on muisteltu Marian vierailua Johannes Kastajan äidin Elisabetin luona (Luuk. 1:36–55). Tämä muistopäivä poistui kalenteristamme v. 1772. Mainittu evankeliumi on otettu Marian ilmestyspäivän 2. ja 3. vuosikerran evankeliumiteksteiksi.

Virret

708 (synnintunnustus)
50:1,6
753:1-
339:1.4

Toteuttamassa:

Liturgi: Kirsti Tapanainen
Saarna: Ulla Savolainen
Avustava pappi: Sanna Ryytty
Kanttori: Anne-Mari Kraft

Rukous silloin, kun ei pääse ehtoolliselle

Herra Jeesus,
uskon, että olet läsnä sakramentissasi
ja tahtoisin ottaa sinut siinä vastaan kuin juhlavieraan.
Koska juuri nyt en voi, rukoilen sinua:
tule silti luokseni Vapahtajana,
syntien anteeksiantajana,
lohduttajana.
Tahdon seurata sinua, Jumalan Karitsa,
minne ikinä minut vietkin,
ja rakastaa sinua yli kaiken,
ja lähimmäistäni niin kuin itseäni.
Ole ylistetty, Herra Jeesus Kristus!
Aamen.

Hätäaputili

Diakonian hätäaputilille kootaan kolehteja ja esim. merkkipäivämuistamisia, joilla autetaan erityisesti niitä leppävirtalaisia jotka vaikean elämäntilanteen ja muun avun riittämättömyyden takia ovat hätätilassa.

Tilin numero on FI80 5230 0140 0529 95

Rahankeräyslupa:  RA/2020/1481, Poliisihallitus 20.11.2020.

"Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain." Gal. 6:2

Leppävirran kirkon alttaritaulun alaosa, Jeesus ja opetuslapset viimeisellä ehtoollisella