Askartelutöitä

Päiväkerho

Päiväkerhot ovat seurakunnan kasteopetusta ja kristillistä kasvatusta, jonka tavoitteena on lapsen kokonaisvaltaisen kasvun tukeminen. Kun pieni lapsi kastetaan, sitoutuu seurakunta yhdessä perheen ja kummien kanssa huolehtimaan hänen kristillisestä kasvatuksestaan. Tätä kasvatusta, kasteopetusta, on myös päiväkerhotoiminta. Päiväkerhossa lapsi saa kasvaa seurakunnan yhteydessä niin, että hänen kokonaiskehityksensä otetaan huomioon. Päiväkerho on olemassa lasta ja hänen kasvuaan varten. Kerhossa kirkkovuoden juhlat sekä kristilliset perinteet tulevat lapsille tutuiksi.

Päiväkerhoihin voi hakea 3 v. täyttänyt tai sitä vanhempi lapsi.

Perhepäivähoidon päiväkerhoryhmä täytetään ensisijaisesti 4 - 5-vuotiaista lapsista. Jos ryhmässä on tilaa, niin silloin on mahdollista päästä myös 3 vuotta täyttänyt lapsi.

Kerhot kokoontuvat kirkonkylällä Vanhassa pappilassa.

Tiedustelut Sari Kautiaiselta 040 5751 257 tai sari.kautiainen@evl.fi

Mitä päiväkerhossa tehdään?

Päiväkerhotoiminta pitää sisällään monenmoista hauskaa puuhaa ja yhdessäoloa. On laulua ja leikkiä, luovaa toimintaa, askartelua ja satuhetkiä. Päiväkerhossa tutustutaan Raamatun kertomuksiin ja hiljennytään. Päiväkerhossa on kavereita, joiden kanssa opetellaan toimintaa ryhmän jäsenenä, yhtenä muista ja samalla ainutlaatuisena ja tärkeänä.

Lapset rakentavat palikkatornia