Lähetystyö

Lähetystyön perusta on kaste- ja lähetyskäskyssä, jonka Vapahtajamme antoi meille:

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." (Matt. 28:18-20)

Leppävirran seurakunnalla on useita kohteita, joita tuetaan sekä talousarviomäärärahoilla että vapaaehtoisen kannatuksen kautta. Valittujen nimikkokohteiden punaisena lankana on sekä raamatunkäännöstyö että lasten tukeminen.

Nimikkokohteet

Raamatunkäännöstyö

Tuemme Suomen Lähetysseuran kautta raamatunkäännöstyötä Thaimaassa.

Raamatunkäännöstyötä tuetaan myös Namibiassa Suomen Pipliaseuran kautta.

Rovastikunnallinen lähetyskohde on Nyakaton raamattukoulu Namibiassa.

Raamattuopetus

Vuoden 2023 alusta seurakunta on alkanut tukea Kansanlähetyksen kautta Gerson Nerelin työtä Tansaniassa. Hän toimii raamattuopettajana Kidugalan teologisessa seminaarissa. Tehtävään kuuluu evankelistojen ja pastoreiden koulutus kirkon palvelukseen sekä työntekijöiden täydennyskoulutus. Tarkemmin tästä työstä voit lukea tästä linkistä.

Kummilapsitoiminta

Kummisopimusten kautta tuemme lukutaitoluokan toimintaa Venezuelassa, sekä  Angolassa olevaa lukiolaisten ryhmää, joka  on erityisesti seurakuntamme nuorten nimikkoryhmä.

Miesten saunapiiri tukee Dessien AIDS-orpoja koululaisia Etiopiassa.

Seurakunta- ja evankelioimistyö

Seurakunnalla on myös kohdesopimus Suomen Lähetysseuran kautta Viktoria-järven hiippakunnan kanssa Tansaniassa. Sopimuksen mukaan seurakunta tukee evankeliointityön projektia Mwanzan alueella. Tähän liittyen seurakunnalla sopimus myös Mwanzan alueen lasten tukemisesta. Erityisenä painopisteenä lapsiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemisprojekti. Näin sopimus linkittyy myös lapsityön teemaan.

Tuemme myös Thaimaan luterilaisen kirkon seurakuntatyötä.

Muut nimikkokohteet

Medialähetys Sanansaattajien kautta tuetaan erityisesti naisille suunnattujen kristillisten radio-ohjelmien tuottamista Intian Gujaratissa.

Lähetysrengas

Lähetysrenkaan kautta saat tietoa lähetystyöstä, kuulumisia lähetyskohteista ja nimikkolähettien kiertokirjeitä. Lähetysrenkaan postia saa sähköisesti  tilaamalla Kirsti-papilta.

Lähetysrenkaaseen kuuluminen ei velvoita mihinkään, mutta antaa tietoa lähetyksen kannatuskohteistamme ja sitä kautta myös rukousaiheita lähetystyön puolesta.

Ystävyysseurakunnat ja -kirkot

Rautalammin rovastikunnan yhteinen ystävyysseurakunta on Länsi-Inkerinmaalla sijaitseva Skuoritsan seurakunta. Rovastikunnan yhteisistä varoista tuetaan seurakunnan toimintaa. http://www.inkerinkirkko.fi/lansi-inkerin-rovastikunta/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Hiippakunnan yhteinen ystävyyskirkko on Jordanian ja Pyhän maan evankelisluterilainen kirkko. Kirkko on alueen ainoita luterilaisia kirkkoja ja kaipaa niin aineellista kuin hengellistäkin tukeamme. http://www.elcjhl.org/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirpputori

Lähetyskirpputori Valkea lähetti myy vaatteita ja kodin tarvikkeita lähetystyön hyväksi.

Kirpputori hoidetaan vapaaehtoistoimin.

Kirpputori on auki keskiviikkoisin  klo 13-17 ja lauantaisin klo 10-14.
Kesäkaudella ja joulun aikaan voi aukioloajoissa olla poikkeuksia. Katso tarkemmin tapahtumat- sivulta.

Tervetuloa ostoksille ja tutustumaan toimintaan.

Lähetysmyyjäiset

Vanhassa pappilassa järjestetään syyskaudella kahdet lähetyksen myyjäiset: ensimmäiset Mikkelinpäivän ja toiset Adventin tienoilla.

Myyjäisten tuotto käytetään seurakuntamme lähetyskohteiden tukemiseen.

MItä lähetystyö on

YouTube-video