alttari, liturginen väri valkoinen

Jumalanpalvelukset

Leppävirralla jumalanpalvelukset kirkonkylällä klo 10 ja n. kerran kuukaudessa Näädänmaan kyläkirkossa. Lisäksi kokoonnumme jumalanpalvelukseen myös Sorsakosken Koskentuvalla.

Erityisjumalanpalveluksia vietetään ajoittain samoin kuin eri puolilla pitäjää järjestättäviä ns. Maakirkkoja.

Messuun eli ehtoollisjumalanpalvelukseen kuuluu pyhä ateria, ehtoollinen.

Sanajumalanpalveluksissa ehtoollista ei vietetä ja se on yleensä kestoltaan messua hieman lyhyempi.

Erityisjumalanpalveluksia, kuten esim. kansanlaulukirkkoja, toimitetaan ajoittain.

Koko perheen messuja, vauvakirkkoja ja lastenkirkkoja järjestetään muutaman kerran vuodessa.

Löydät lisätietoja eri jumalanpalveuksista tapahtumalistauksesta.

Leppävirran kirkon jumalanpalvelukset voit kuulla internetistä suoratoistona vasemman palkin kohdasta nettiradio.

Suntioryhmät

Leppävirran kirkossa toimii suntioryhmiä: vapaaehtoisia, jotka hoitavat jumalanpalveluksien ja toisinaan myös muiden tilaisuuksien suntion tehtäviä sunnuntaisin.

Mikäli tehtävä kiinnostaa, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon tai tule sakastiin messun jälkeen.

Kirkon oppaat

Vapaaehtoiset toimivat kesällä tiekirkon oppaana.

Tervetuloa mukaan viettämään kesäisiä päiviä Leppävirralla vierailevien seurassa kirkkoa esitellen. Tehtävään annetaan opastus. Lisätietoja kirkkoherranvirastosta, puh. 040 176 3555.

Ehtoollisavustus

Jos tunnet kutsumusta ehtoollisavustajaksi, ota yhteyttä kirkkoheraan. Järjestämme koulutuksen tehtävään, yleensä kun halukkaita on kertynyt jokunen kappale.

Vanha puulle maalattu kuva ehtoollismaljaa kannattavasta miehestä
Toppeliuksen kirkkomaalaus Leppävirran aiemmasta kirkosta

Hengellistä elämää voit harjoittaa myös ulkoillessa.

Harjulan rukouspolulla

Rukouksia vaellukselle löytyy tästä.