Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Kuopion alukeskusrekisteri

Avoinna arkipäivisin klo 9.00–15.00.

Voit vaihtoehtoisesti tilata virkatodistuksen Kuopion aluekeskusrekisteristä

Käyntiosoite Museokatu 4, 70100 Kuopio
Postiosoite PL 1064, 70101 Kuopio
Sähköposti: keskusrekisteri.kuopio@evl.fi (HUOM! Virkatodistukset tilataan verkkopalvelusta, ei sähköpostilla)
Virkatodistuksen tilaaminen sähköisesti osoitteessa  tilaavirkatodistus.fi. Käyttäjällä tulee olla pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Virkatodistuksen tilaaminen puhelimitse 010 5733 100, soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua.

Suosittelemme asiointia joko sähköisen asiointipalvelun kautta tai puhelimitse.

Virkatodistukset perunkirjoitusta varten saa nyt yhdellä tilauksella, kun vainaja on kuollut Kuopion aluekeskusrekisteriin kuuluvan seurakunnan jäsenenä tai ollut viimeksi jäsenenä ennen siirtymistä muuhun rekisteriin. Todistus kattaa kaikki Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien tiedot 15:sta ikävuodesta alkaen.  Aluerekisteriin kuuluvat seurakunnat löydät Kuopion keskusrekisterin sivulta  osoitteesta

Jäsenrekisteriohjelmasta tulostettavan virkatodistuksen asiakas saa heti mukaansa.
Laajoja sukuselvityksiä tarvitaan lähinnä perunkirjoituksiin. Näiden todistusten toimitusajan saat tilauksen yhteydessä.