Hautaan siunaaminen

Läheisen kuoltua, hautajaisten järjestäminen kannattaa aloittaa ottamalla yhteyttä kirkkoherranvirastoon, joka on avoinna ma, ti, to 9-15 sekä keskiviikkoisin ajanvarauksella, puh. 040 176 3555

Tilaisuuden kulkuun voi tutustua virsikirja viimeisiltä sivuilta tai evl-kirkon sivuilta.

Siunaava pappi ottaa yhteyttä omaisiin ja sopii keskusteluajan, jolloin sovitaan tarkemmin siunaustilaisuuden kulusta ja käytännön asioista. Keskustelussa voi kertoa papille asioita, jotka siunauspuheessa ja -tilaisuudessa toivotaan otettavan huomioon.

Siunaustilaisuuden musiikista sovitaan kanttorin kanssa. Siunaustilaisuudessa voi olla virsiä, urkumusiikkia ja muuta soitin- tai laulumusiikkia.

Oman seurakuntamme hautajaissivut löydät tästä linkistä.

Vanha pappila on vuorkattavissa muistotilaisuuksiin. Tilavaraukset

Hautaushinnasto löytyy tästä

arkku

Hautausmaat

Leppävirran seurakunnalla on useita hautausmaita eri puolilla pitäjää. Tarkempia tietoja niistä löytyy sivun yläreunasta harmaalta pohjalta kohdasta hautausmaat.