Nuoria istumassa ja tutkimassa Raamattua

Riparille leiriohjaajaksi

Leirinohjaaja on ikään kuin isosten isonen, joka vastaa vaikkapa leirin iltaohjelmista ja monista muista käytännön asioista. Jokaisella leirillä työskentelee 1 leiriohjaaja, joiden vastuualue eroaa isosen tehtävistä.Leirinohjaajan on oltava 18v. täyttänyt ja hänellä tulee olla kokemusta isosena toimimisesta ja todistus RO -toiminnasta, vähintään yhdeltä vuodelta.

Mitä leiriohjaajalta odotetaan?

• isoskokemusta
  • huumoria
  • kärsivällisyyttä
  • vastuullista asennetta työtehtävään
  • ajokortista on apua, sillä leiriohjaaja joutuu joskus käymään vetäjien ja emäntien asioilla kirkkoherranvirastolla sekä kaupassa.

Leiriohjaajan 2024 hakemuslomakkeen löydät tästä

Tässä ensialkuun leiriohjaajan tehtävistä

1. valvonta
  • valvoo vetäjien kanssa leirikeskuksen ulkoalueita mahdollisilta ulkopuolisilta kävijöiltä
  • huolehtii vetäjien kanssa leirin sisäisestä järjestyksestä
  • huolehtii leiriläisten sekä isosten hiljaisuudesta
  • ongelmatilanteissa ottaa yhteyttä vetäjiin
  • ei käytä rangaistusvaltaa
  • nukkuu leirin kanssa, ei saunatuvalla

1. majoituksen organisointi
  • suunnittelee majoituksen isosten kanssa
  • seuraa huoneiden ja välineiden kuntoa (mahdollinen ilkivalta yms.)

1. siivouksen organisointi
  • valvoo päivittäiset siivoustehtävät sekä organisoi loppusiivouksen

1. tilojen järjestelyt
  • yhteistyössä isosten kanssa huolehtii seurakunnan tavaroista, tilojen valmistelusta (roudaukset)

1. vapaa-ajan ohjaus
  • yhdessä isosten kanssa suunnittelee toimintaa, ulkoleikkejä, liikuntaa ja kilpailuja vapaa-ajalle

1. iltaohjelmat
  • vastaa isosten kanssa yhteistyössä
  • huolehtii ohjelman henkisestä ja fyysisestä turvallisuudesta
  1. palaverit
  • osallistuu tarvittaessa ennen leiriä sekä aina leirin aikana leiritiimin yhteisiin palavereihin
  1. huolehtii juoksevista asioista kuten tukussa/ kaupassa / virastossa käynnit.

2. Huolehtii tarvittaessa nurmikonleikkuusta kiinteistöpuolen ohjeistuksen mukaisesti.

Jokainen riparitiimi käy läpi leiriohjaajan kanssa lisäksi niitä tehtäviä, jotka kyseisellä riparilla hänelle kuuluvat em. työlistan ohella.