Apua ja tukea

Vaikeiden asioiden kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, vaan niistä on tärkeää puhua jonkun kanssa. Yhteistyössä diakoniatyöntekijän, papin tai muun seurakunnan työntekijän kanssa voi löytyä elämälle uusi, valoisampi suunta. Myös Palveleva puhelin ja -netti ovat käytettävissäsi.

Lisätietoa Leppävirran seurakunnan diakoniatyöstä ja -toiminnasta tästä linkistä.

Piispan tervehdys tästä linkistä

Hätäaputili

Diakonian hätäaputilille kootaan kolehteja ja esim. merkkipäivämuistamisia, joilla autetaan erityisesti niitä leppävirtalaisia jotka vaikean elämäntilanteen ja muun avun riittämättömyyden takia ovat hätätilassa.

Tilin numero on FI80 5230 0140 0529 95

Rahankeräyslupa:  RA/2020/1481, Poliisihallitus 20.11.2020.

"Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain." Gal. 6:2

Lämmin suurkiitos kaikille lahjoittajatahoille, jotka olette olleet tukemassa eri syistä hätään joutuneiden leppävirtalaisten selviytymistä!

Diakoniatyö ja ryhmät

Diakoniatyö kokoaa yhteen monenlaisia ryhmiä ja järjestää erilaista toimintaa.

Säännöllisesti kokoontuvia ryhmiä ovat:

• näkövammaisten kerho
  • kimppakierros
  • tiistai-piiri
  • torstai-piiri
  • iloa ja rohkeutta ruuanlaittoon -kokkikerho

Ryhmät kokoontuvat sovittuina aikoina säännöllisesti. Lisäksi ohjelmassa voi olla vaikkapa retkiä tai leiripäiviä.

Lisäksi kokoontuu sururyhmä suljettuna ryhmänä (1 ryhmä keväällä ja 1 ryhmä syksyllä). Ryhmään osallistutaan ilmoittautumalla.

Seuraava sururyhmä järjestetään keväällä 2024, keskiviikkona 27.3.2024 alkaen.

Lisätietoa voi kysyä Elisalta 040 705 4642. Ilmoittautua voi soittamalla tai alla olevalla linkillä 13.3 mennessä.

Ota yhteyttä!

Diakonit Elisa Tarkiainen 040 705 4642

Diakoniatoimisto sijaitsee Kirkkoherranvirastossa, sisäänkäynti rakennuksen päädystä.

Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään, kun

• haluat puhua asioista jonkun kanssa luottamuksellisesti,
  • haluat osallistua vapaaehtoistoimintaan,
  • tarvitset tukea vaikeuksissasi.

Hätäaputili

Tilin numero on FI80 5230 0140 0529 95

Rahankeräyslupa:  RA/2020/1481, Poliisihallitus 20.11.2020.

"Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain." Gal. 6:2

Ottaa keittoa lautaselle isosta kattilasta