Uutiset

Tällä sivulla kerromme seurakunnan toimintaan liittyviä uutisia: henkilömuutoksia, tiloihin liittyviä uudistuksia ja muuta, mikä ansaitsee tulla uutisoiduksi.

Perheneuvontaa myös verkkopalveluna

Pohdituttaako parisuhde, perhe, suhteettomuus tai seksi? Miten löytäisin sen oikean? Miksi usein päädymme riitaan? Voisinko saada seksielämämme kohenemaan? Kirkon perheneuvojat vastaavat muun muassa tällaisiin kysymyksiin Väestöliiton Hyvä kysymys -palvelun uudella palstalla.

Kuvassa piirrettyjä perhosia ja ihmisen kasvot ja teksti Kirkon perheneuvonta

Hyväkysymys.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä on kaikille avoin ja maksuton verkkopalvelu, josta saa tukea ja tietoa erilaisiin elämäntilanteisiin. Sivuston tavoitteena on, että jokainen avun tarvitsija voi saada tietoa ja tukea mahdollisimman varhain ja helposti, kun jokin asia omassa tai läheisen elämässä askarruttaa.

Kysymyksiin vastaava perheneuvoja Päivi Stelin-Valkama kannustaa sivuston kävijöitä lähettämään kysymyksiä rohkeasti: ”Juuri sinun kysymyksesi on tärkeä. Joku toinen saattaa pohtia juuri samanlaisia asioita elämässään, joten yksi kysymys vastauksineen hyödyttää monia muitakin.”

Kirkon perheneuvojat aloittavat sivustolla vastaamalla lukijoiden parisuhdeteemaisiin kysymyksiin. Jatkossa kirkon asiantuntijoiden on mahdollista tarjota verkkopalvelun kautta kohderyhmille esimerkiksi artikkeleita ajankohtaisista teemoista, videoita ja podcasteja sekä luentoja ja verkkokursseja.

Hyvä kysymys tarjoaa asiantuntevaa neuvontaa, vertaistukea ja luotettavaa tietoa useista arkeen ja elämään liittyvistä teemoista. Palvelun tuottaa ja toteuttaa Väestöliitto yhteistyössä kumppanijärjestöjen kanssa.

2023-04-30 11:57:28.0