Uutiset

Tällä sivulla kerromme seurakunnan toimintaan liittyviä uutisia: henkilömuutoksia, tiloihin liittyviä uudistuksia ja muuta, mikä ansaitsee tulla uutisoiduksi.

Uusi nimikkolähetti

Seurakuntamme on tehnyt sopimuksen kansanlähetyksen kanssa Gerson Mgayan työn tukemisesta Tansaniassa.

nimikkolähetin kuva.jpg

Gerson Mgaya on tansanialaissyntyinen pastori, joka aloitti työnsä synnyinmaassaan tammikuussa 2022. Hänen työtään tuetaan seurakunnan talousarviovaroilla.

Hän opettaa Raamattua tuleville pastoreille ja evankelistoille Kidugalan raamattukoulussa, joka on Tansanian evankelisluterilaisen kirkon eteläisen hiippakunnan teologinen seminaari. Lisäksi hän kouluttaa hiippakunnan evankelistoja ja tekee evankelioimistyötä alueen kylissä.
Gerson opettaa vuosittain noin viisi kuukautta Tansaniassa ja muulloin netin välityksellä Suomesta.
– Ensimmäiset kolme kuukautta olivat kiireisiä, mutta ilon täyttämiä, koska tajusin, että minulla oli tarjottavana jotain, mitä siellä todella kipeästi tarvittiin, Gerson kuvailee.

Kuka?
•    Gerson Mgaya
•    Syntyi Tansaniassa 1975.
•    Opiskeli teologiaa Makumiran yliopistossa Tansaniassa ja sai pappisvihkimyksen 2003.
•    Toimi pastorina Kidugalan luterilaisessa seurakunnassa ja samanaikaisesti opettajana Kidugalan raamattukoulussa 2003–2006.
•    Suoritti teologian maisterin tutkinnon Makumiran yliopistossa 2006–2008.
•    Työskenteli hallinto- ja opetustehtävissä Iringan yliopiston yhteydessä toimivassa Amani Collegessa 2013–2015.
•    Väitteli teologian tohtoriksi Uuden testamentin opettamista armolahjoista Itä-Suomen yliopistossa 2014.
•    Toimi Pohjois-Karjalan Kansanlähetyksen piirijohtajana 2015–2021.
•    Perheeseen kuuluvat vaimo ja kaksi lasta.

Kuuntele Gersonin haastattelu, joka oli Radio Deissä 25.6.2022: avaimia.net/raamattuopetusta-tansaniaan.

2023-01-31 08:42:12.0