Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistoiminnassa seurakuntalaiset antavat lahjaksi aikaansa ja osaamistaan toisten ihmisten ja seurakunnan yhteiseksi hyväksi.

Vapaaehtoistoiminnassamme on tarjolla monenlaisia tehtäviä: lähimmäispalvelutyössä, puutöissä, suntioryhmissä, kirkon oppaina, myyjäisissä, yhteisvastuukeräyksessä ja kirpputorilla. Vapaaehtoisia toimii myös raamattu- ja rukouspiirien vetäjinä. Päiväkerhot kaipaavat myös mukaan kerhomummoja ja -vaareja. Vapaaehtoistyötä voi tehdä myös musiikin parissa. Voit tulla yhdessä kanttorin kanssa toteuttamaan esimerkiksi jumalanpalvelusmusiikkia ja konsertteja. Tästä tarkemmin musiikkityön sivuilta.

Tule mukaan, sinua odotetaan!

Pullan letittämistä

Suntioryhmät

Leppävirran kirkossa toimii suntioryhmiä: vapaaehtoisia, jotka hoitavat jumalanpalveluksien ja toisinaan myös muiden tilaisuuksien suntion tehtäviä sunnuntaisin.

Mikäli tehtävä kiinnostaa, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon tai tule sakastiin messun jälkeen.

Kirkon oppaat

Vapaaehtoiset toimivat kesällä tiekirkon oppaana.

Tervetuloa mukaan viettämään kesäisiä päiviä Leppävirralla vierailevien seurassa kirkkoa esitellen. Tehtävään annetaan opastus. Lisätietoja kirkkoherranvirastosta, puh. 040 176 3555.

Ehtoollisavustus

Jos tunnet kutsumusta ehtoollisavustajaksi, ota yhteyttä kirkkoheraan. Järjestämme koulutuksen tehtävään, yleensä kun halukkaita on kertynyt jokunen kappale.

Kivi, johon on kirjoitettu valkoisella värillä sana Rakkaus

Lähimmäispalvelu

Lähimmäispalvelutyössä tehdään kiinteää yhteistyötä toimintakeskus Ukonhatun kanssa.

Jos olet kiinnostunut erilaisista vapaaehtoistehtävistä (tukihenkilönä toimimisesta, piirien ohjaamisesta, emännän tehtävistä, erilaisista lyhytkestoisista tehtävistä jne.) voit ottaa yhteyttä Setlementti Ukonhattu ry puh. 044 389 8204  tai  kirkkoherranvirastoon, puh 040 176 3555.

Tästä linkistä pääset Ukonhatun omille internet-sivuille, jossa setlementti esittelee toimintaa.

Myyjäiset ja kirpputori

Myyjäisiä järjestetään sekä Yhteisvastuukeräyksen että lähetystyön hyväksi. Myyjäisissä voi palvella mm. tulemalla talkoolaiseksi pappilan keittiöön kolme päivää ennen myyjäisiä. Siellä leivotaan ja valmistellaan myytävät tavarat. Joukkoon mahtuu niin leivonta- kuin ruoanlaittotaitoisiakin, pussittajia, siivoajia - hyvin monenlaisia apuja.

Talkoot ovat samalla mukavaa yhdessäoloa hyvän asian tiimoilta.

Kirpputori Valkea lähetti

Lähetystyön kirpputori Valkea lähetti toimii vapaaehtoisvoimin. Kirpputori on auki kahtena päivänä viikossa: keskiviikkoisin ja lauantaisin. Vapaaehtoiset hoitavat tavaroiden järjestelyn, myynnin ja tilojen siivouksen.

Toimintaan tarvitaan lisää vapaaehtoisia. Olisiko tämän sinun paikkasi?

Yhteisvastuukeräys

Yhteisvastuukeräyksen toteuttaminen on vuosittain mittavin vapaaehtoistyön saavutus kirkossamme. Yhteisvastuukeräys tarjoaa tänäkin vuonna monenlaisia tehtäviä: kerääjänä, myyjäisissä ja kahvitteluissa. Olet tervetullut mukaan toteuttamaan keräystä antamalla aikaasi ja taitojasi. Ilmoittautua voit diakoniatyöntekijöille.

Kerhomummot ja -vaarit

Päiväkerhoihin kaivataan kerhomummoja ja -vaareja lukemaan satuja ja leikkimään lasten kanssa. Tervetuloa apukäsiksi kerhoihimme. Lisätietoja lastenohjaajilta.