Diakoniatyö

Diakoniatyö on kristilliseen rakkauteen perustuvaa toimintaa ihmisten auttamiseksi ja tukemiseksi elämän arjessa.

Elämän erilaisten vaikeuksien ja vastoinkäymisten kohdatessa voi ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään. Diakoniatyö tarjoaa apua niin henkisissä, hengellisissä kuin taloudellisissakin asioissa.

Merkittävä osa diakoniaa on varustaa seurakuntalaisia kantamaan vastuuta lähimmäisistään erilaisten vapaaehtoistyön keinoin. Vapaaehtoistyöstä saat lisätietoa Vapaaehtoistyön sivulta.

Diakoniatyöntekijöiden vastaanotto toimii ajanvarauksella. Aika vastaanotolle varataan soittamalla 040 705 4642 tai 040 581 1282

Varaathan vastaanotolle tullessa mukaan tarvittavat tositteet tuloistasi ja menoistasi sekä viimeisimmän toimeentulotukipäätöksen.

Diakoniatoimisto sijaitsee srk:n virastotalolla, Savonkatu 21.
Työntekijän voi pyytää käymään myös kotiin.

Nuotteja lainehtivalla viivastolla, ristejä ja puhekuplia.

Yhteisvastuu sydän

Diakoniatyö ja ryhmät

Diakoniatyö kokoaa yhteen monenlaisia ryhmiä ja järjestää erilaista toimintaa.

Säännöllisesti kokoontuvia ryhmiä ovat:

• näkövammaisten kerho
  • kimppakierros
  • tiistai-piiri
  • torstai-piiri
  • iloa ja rohkeutta ruuanlaittoon -kokkikerho

Ryhmät kokoontuvat sovittuina aikoina säännöllisesti. Lisäksi ohjelmassa voi olla vaikkapa retkiä tai leiripäiviä.

Lisäksi kokoontuu sururyhmä suljettuna ryhmänä (1 ryhmä keväällä ja 1 ryhmä syksyllä). Ryhmään osallistutaan ilmoittautumalla.

Seuraava sururyhmä järjestetään keväällä 2024, keskiviikkona 27.3.2024 alkaen.

Lisätietoa voi kysyä Elisalta 040 705 4642. Ilmoittautuminen päättynyt kevään ryhmään.

Kaikukortti – elämyksiä kulttuurista!

Kaikukortti on tarkoitettu tiukassa taloudellisessa tilanteessa oleville diakoniatyön asiakkaille. Kaikukortilla voi hankkia maksuttomia pääsylippuja erilaisiin tapahtumiin, kuten esimerkiksi museoihin, festivaaleille, urheilutapahtumiin, liikuntakohteisiin sekä kurssipaikkoja kansalaisopistoihin. Kortti on henkilökohtainen, eikä se maksa käyttäjälle mitään. Pohjois-Savon Kaikukortti-kokeilu alkaa 1.2.2024 ja se kestää vuoden 2024 loppuun saakka.

Kaikukortilla voit hankkia Pohjois-Savon alueen Kaikukortti-tarjonnan lisäksi maksuttomia pääsylippuja ja kurssipaikkoja myös muiden Kaikukortti-alueiden Kaikukortti-tarjontaan.

Jos sinulla on alle 18-vuotiaita lapsia tai lapsenlapsia, voit hankkia Kaikukortilla maksuttomia lippuja myös heille silloin, kun menette yhdessä samaan tapahtumaan. Lapset tai lapsenlapset eivät kuitenkaan voi osallistua kanssasi opistojen kursseille (huom. mahdolliset alueelliset poikkeukset).

Lisätietoja seurakuntamme diakoneilta 040 705 4642 tai 040 581 1282

Lisätietoja Kaikukortista valtakunnallisesti löydät: www.kaikukortti.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä www.facebook.com/kaikukorttiLinkki avautuu uudessa välilehdessä